Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 17, 2010

Meer dan één op drie forenzen neemt fastfood-ontbijt

Forenzen grijpen onderweg naar het werk vaak naar een fastfood-ontbijt zijn daarbij vooral geïnteresseerd in gratis wifi-aanbod en kortingsbonnen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Scarborough Research. Daarbij wordt opgemerkt dat gratis wifi-toegang de forens de mogelijkheid biedt om zo vroeg mogelijk contact op te nemen met het kantoor, terwijl kortingsbonnen hem kunnen aanzetten om meer te consumeren dan alleen maar de geplande kop koffie. Daarbij wordt opgemerkt dat deze groep consumenten vooral geïnteresseerd is in sportactualiteit, nieuws en weersinformatie, maar ook muziek, games en coupons blijken te downloaden.

"Forenzen hebben onderweg naar het werk bijzonder weinig tijd," merkt Alisa Joseph, vice-president marketing-services bij Scarborough Research, op. "In veel gevallen springen ze snel bij een fastfood-restaurant binnen voor een ontbijt. Indien een consument thuis geen ontbijt neemt vooraleer naar het werk te vertrekken, wil hij vooral snel en goedkoop onderweg iets te eten vinden. Een grote groep toont zich daarbij een echt gewoontedier dat elke ochtend hetzelfde patroon volgt. De voedingssector kan deze consumenten door een aantal eenvoudige incentives aan zich binden. Daarbij zijn voor gratis wifi-toegang en kortingsbonnen belangrijke troeven die kunnen worden uitgespeeld om de klant aan te trekken."

De onderzoekers voegen er aan toe dat deze forenzen tijdens hun korte ontbijtstop vaak fantasy-sports spelen, actief zijn met sociale netwerken en instant messaging of berichten plaatsen op hun blogs. Verder blijkt dat 37 procent van de forenzen 's ochtends geïnteresseerd zijn in fastfood. McDonald's trekt 46 procent van deze bevolkingscategorie aan, gevolgd door Dunkin' Donuts en Starbucks (19 procent) en Burger King (12 procent). Uit het onderzoek blijkt ook nog dat deze forenzen vaak hoger opgeleid zijn en een jaarinkomen van meer dan 100.000 dollar hebben. De onderzoekers voegen er aan toe dat 37 procent van de Amerikaanse bevolking 's ochtends een fastfood-ontbijt neemt.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home