Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, July 17, 2011

Merk Lady Gaga roept gemengde resultaten op

Ondanks haar grote populariteit en grote muziekverkoop roept popzangeres Lady Gaga bij de consumenten een gemengde reactie op. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Networked Insights. Daarbij wordt opgemerkt dat 39 procent van de Amerikaanse consumenten negatief reageren op het merk Lady Gaga, terwijl 32 procent positief reageert. De resterende 29 procent stelt zich neutraal op tegenover het merk of is niet zeker.

De onderzoekers merken op dat 52 procent van de fans van het merk Lady Gaga uit vrouwen bestaat. Dat resultaat is volgens Networked Insights niet verrassend. Opmerkelijk is volgens de onderzoekers wel dat 28 procent van de fans zich situeren in de leeftijdsgroep tussen vijfendertig en vierenveertig jaar. "Nochtans heeft Lady Gaga de reputatie populair te zijn bij tweens en teens," voert Networked Insights aan. "Slechts 16 procent van haar fans zijn jongeren dan vierentwintig jaar. Ongeveer twee derde is minstens vijfendertig jaar oud.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 60 procent van de fans tussen 25.000 dollar en 74.999 dollar per jaar verdienen. Slechts 9 procent verdient minder dan 25.000 dollar, terwijl 5 procent minstens 150.000 dollar verdient. Er wordt aan toegevoegd dat 80 procent van de fans een universitaire opleiding heeft gevolgd. De onderzoekers voegen er aan toe dat het engagement van de fans in sociale media met het merk Lady Gaga vooral piekt bij de lancering van nieuwe singles en videos.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home